Uprednostňujete prácu v otvorenej kancelárii s mnohými kolegami alebo máte radšej súkromie v tej vlastnej? Väčšina z nás by určite volila vlastnú kanceláriu, kde si nemusíme dávať pozor na hluk a môžeme si takpovediac robiť to, čo chceme. Nie každý má však na výber a prenájom kancelárií s veľkým otvoreným priestorom je čoraz  rozšírenejšou voľbou mnohých firiem. Sú ľudia, ktorým takýto priestor vyhovuje, no nájdu sa aj takí, pre ktorých je tento život utrpením. Práca v spoločnej kancelárii nie je vždy jednoduchá a to najmä pre veľký počet zamestnancov na malej rozlohe, kde si dokážu veľmi ľahko prekážať. Kým je vo svete prenájom kancelárií s otvoreným priestorom pre veľký počet zamestnancov samozrejmosťou už dlhé roky, na Slovensku si na tento štýl ešte len začíname zvykať.

Obrovskou nevýhodou  takejto práce je napríklad málo priestoru a súkromia, ktoré každý z nás potrebuje. Dlhodobo v nich nedokážu prežiť ani ľudia, ktorí potrebujú pracovať v pokoji, pretože otvorené  kancelárie sú charakteristické obrovským množstvom vzruchov, ktoré nás dokážu neustále rozptylovať. Na prácu vo veľkom kolektíve môže doplatiť aj produktivita zamestnancov, nakoľko nie všetci sa vedia v hluku a v strese sústrediť. Možno sa to nezdá, no toto zamestnanie má aj niekoľko menších výhod. Jednou z nich je napríklad rýchle vyriešenie problému vďaka osobnej komunikácii s kolegom sediacim len pár centimetrov od vás.

Ak ste aj vy zamestnaný vo firme, ktorá využíva priestory známe ako otvorené kancelárie, ponúkame vám niekoľko rád na prežitie.

  1. Dávajte si pozor na hluk a páchnuce potraviny, ktoré by ste mohli do práce priniesť. Choďte kolegom príkladom a ak vám bude niečo na nich prekážať, v dobrom ich na to upozornite.
  2. Nenarúšajte súkromie a obchodné priestory okolitých kolegov. Neznamená to však, že sa s nimi nemáte rozprávať, no jednoducho si veci udržiavajte na svojom mieste a príliš sa nerozťahujte.
  3. Zmeňte svoje prostredie slúchadlami, vďaka ktorým zabudnete na to, kde sa práve nachádzate. Pustite si do nich obľúbenú hudbu a odstrihnite sa od hluku okolo vás. Vytvoríte si tak vlastný svet, kde vás nebude nič vyrušovať.
  4. Problémy najskôr riešte s kolegami okolo a až potom zájdite za šéfom. Ten sa pri veľkom množstve zamestnancov nebude stíhať venovať každému a mohli by ste si zbytočne spôsobiť problémy.
  5. Ak využívate obchodné priestory, kde máte k dispozícii konferenčnú miestnosť, využívajte ju na väčšinu vašich hovorov. Nie každý kolega túži počúvať vaše telefonáty a ani vy pravdepodobne netúžite po tom, aby vás počuli všetci naokolo.