Uprednostňujete prácu v otvorenej kancelárii s mnohými kolegami alebo máte radšej súkromie v tej vlastnej? Väčšina z nás by určite volila vlastnú kanceláriu, kde si nemusíme dávať pozor na hluk a môžeme si takpovediac robiť to, čo chceme. Nie každý má však na výber a prenájom kancelárií s veľkým otvoreným priestorom je čoraz rozšírenejšou voľbou mnohých firiem. Sú ľudia, ktorým takýto priestor vyhovuje, no nájdu sa aj takí, pre ktorých je tento život utrpením. Práca v spoločnej kancelárii nie je vždy jednoduchá a to najmä pre veľký počet zamestnancov na malej rozlohe, kde si dokážu veľmi ľahko prekážať. Kým je vo svete prenájom kancelárií s otvoreným priestorom pre veľký počet zamestnancov samozrejmosťou už dlhé roky, na Slovensku si na tento štýl ešte len začíname zvykať.
Obrovskou nevýhodou takejto práce je napríklad málo priestoru a súkromia, ktoré každý z nás potrebuje. Dlhodobo v nich nedokážu prežiť ani ľudia, ktorí potrebujú pracovať v pokoji, pretože otvorené kancelárie sú charakteristické obrovským množstvom vzruchov, ktoré nás dokážu neustále rozptylovať. Na prácu vo veľkom kolektíve môže doplatiť aj produktivita zamestnancov, nakoľko nie všetci sa vedia v hluku a v strese sústrediť. Možno sa to nezdá, no toto zamestnanie má aj niekoľko menších výhod. Jednou z nich je napríklad rýchle vyriešenie problému vďaka osobnej komunikácii s kolegom sediacim len pár centimetrov od vás.
Ak ste aj vy zamestnaný vo firme, ktorá využíva priestory známe ako otvorené kancelárie, ponúkame vám niekoľko rád na prežitie.
- Dávajte si pozor na hluk a páchnuce potraviny, ktoré by ste mohli do práce priniesť. Choďte kolegom príkladom a ak vám bude niečo na nich prekážať, v dobrom ich na to upozornite.
- Nenarúšajte súkromie a obchodné priestory okolitých kolegov. Neznamená to však, že sa s nimi nemáte rozprávať, no jednoducho si veci udržiavajte na svojom mieste a príliš sa nerozťahujte.
- Zmeňte svoje prostredie slúchadlami, vďaka ktorým zabudnete na to, kde sa práve nachádzate. Pustite si do nich obľúbenú hudbu a odstrihnite sa od hluku okolo vás. Vytvoríte si tak vlastný svet, kde vás nebude nič vyrušovať.
- Problémy najskôr riešte s kolegami okolo a až potom zájdite za šéfom. Ten sa pri veľkom množstve zamestnancov nebude stíhať venovať každému a mohli by ste si zbytočne spôsobiť problémy.
- Ak využívate obchodné priestory, kde máte k dispozícii konferenčnú miestnosť, využívajte ju na väčšinu vašich hovorov. Nie každý kolega túži počúvať vaše telefonáty a ani vy pravdepodobne netúžite po tom, aby vás počuli všetci naokolo.
Facebook Comments